8 de gen. 2015

Ada Parellada



::Que és per a tu el vi?

Per a mi el vi és compartir, és moment de descans, és història, és cultura i és vida. El vi és una part importantíssima de la nostra vida i, sobretot, de la nostra vida en comunitat.


::De quina manera et vas començar a interessar pel món del vi?

Sempre hi ha hagut vi a casa meva. La meva mare ens esperonava a tastar-ne. I ens “educava” a beure vi de manera conscient, cultural, com a part important de la nostra educació gustativa, i mai com a eina. La mare deia “el vi no s’ha de fer servir, s’ha de gaudir”, en el sentit que mai no havíem de beure per divertir-nos, ni per desinhibir-nos, sinó perquè és molt saborós i ideal per complementar un àpat de festa

::El moment més curiós viscut a l’entorn del món del vi...

L’anècdota també em remet a la meva mare. Era molt divertida. Quan érem molts a taula, ella considerava que no hi havia prou “serenor” ni prou “litúrgia” per degustar bons vins, però ella volia beure bon vi, de manera que tenia una estratègia: prop d’on seia ella hi havia una ampolla de Marqués de Riscal. I, per exemple, a la zona de la taula on sèiem el jovent (nosaltres som 7 germans i si hi havia cosins o amics ens ajuntàvem una multitud) també hi havia una ampolla de Marquès de Riscal....però reomplerta de vins més econòmics! Era la pera! D’aquesta manera tots bevíem el mateix, o ens semblava que bevíem el mateix....

::Quina és la teva/es DO catalana preferida?

El meu germà gran està casat amb una dona filla de Capçanes. Sempre han fet vi, i ara el meu nebot s’hi està dedicant. No tinc cap preferència de DO, perquè considero que totes tenen una personalitat i un reconeixement merescut, però arran del treball del meu nebot a Capçanes m’he aficionat moltíssim als MONTSANT.

::Ets de mono varietals o de cupatges?

Mai m’ha importat aquesta dada, de fet tot m’interessa. Sobretot m’interessa el relat, les històries i les propostes conceptuals dels elaboradors, més enllà de si s’han decidit per monovarietal o per un cupatge.

::Quina és la teva varietat preferida? 

La Parellada!! És broma, perquè precisament la Parellada és una varietat molt suau, i jo no ho sóc gaire! Per a mi, un ull de llebre sempre és una aposta segura. Potser és la varietat que més identifico. També m’agrada molt el syrah, tot i que ara segur que ja està passat de moda...perquè amb això de les varietats hi influeixen molt les modes, i de cop agrada més una varietat que d’altra perquè se’n parla més i té més bona fama.

::A l’hora d’escollir un vi t’interessa saber si és de producció ecològica? 

No gaire....


::Per cert, creus que el món vi és tancat?

No tinc aquesta percepció. Potser una mica snob sí que és, amb tots els atributs que hi descobreixen a cada glop, però a mida que em faig gran, i potser per això, tant m’és si no hi sé trobar el perfum d’anís de marge. Bec el què m’agrada i ho gaudeixo.

::Un vi, una cançó i la imatge que et ve al cap (paisatge, objecte, etc...).

Un vi blanc tranquil, sense estridències, de l’estil Blanc de Serè, al Priorat, una nit d’estiu, ben tard, al porxo de la casa, asseguda al balancí, sense sabates i amb una banda sonora de jazz ben suau.




1 comentari :

Anònim ha dit...

moltíssimes gràcies per l'entrevista. M'ha agradat molt col·laborar al vostre bloc. Molta força i bon vi!

Ada Parellada